Informacja z ZUS bez wychodzenia z domu
Bez wychodzenia z domu i o każdej porze można w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych złożyć wniosek lub pozyskać informację o składkach. Od ponad roku klienci ZUS mogą się kontaktować z urzędem za pomocą portalu internetowego pue.zus.pl
Funkcjonuje on w ramach Platformy Usług Elektronicznych PUE oferującej cały zestaw nowoczesnych usług dla swoich użytkowników. Tą drogą bez wychodzenia z domu można załatwić większość spraw, w tym złożyć dokumenty rozliczeniowe oraz różnego typu pisma i wnioski. Ponadto, każdej zarejestrowanej w portalu osobie ubezpieczonej udostępnione są on-line dane m. in. o zgłoszeniach do ubezpieczeń, pobieranych świadczeniach, stanie indywidualnego konta w ZUS, wysokości odprowadzanych składek czy kwotach środków przekazywanych do OFE. Jeśli mimo wszystko preferujemy osobistą formę kontaktu, na platformie można się także umówić się na wizytę w urzędzie.
Uzyskanie dostępu do pełnego zakresu danych i możliwości serwisu wymaga rejestracji na portalu. Można to zrobić w domu, jednak w celu uwierzytelnienia danych należy jeszcze udać się z dowodem osobistym do dowolnej placówki ZUS. Z procedury zwolnieni są przy tym posiadacze zaufanych profili na elektronicznej platformie usług administracji publicznej ePUAP. Wychodząc jednak naprzeciw potrzebom lokalnych społeczności w teren wyruszają pracownicy tarnowskiego Oddziału ZUS-u z mobilnymi stanowiskami PUE-ROOM. Dzięki temu na PUE można zarejestrować się w ciągu kilku minut w swoim zakładzie pracy. Oddział ZUS w Tarnowie zaprasza przedsiębiorców do skorzystania z usług swoich ekspertów – wystarczy zgłosić do ZUS-u chęć uczestniczenia w projekcie i ustalić termin wizyty przedstawicieli ZUS w siedzibie firmy. Eksperci pomogą w założeniu indywidualnych profili przy użyciu własnego sprzętu informatycznego.
Zachęcamy do korzystania.
Elżbieta Stachowiak – Rzecznik Prasowy Oddziału ZUS w Tarnowie