Zimowe utrzymanie dróg gminnych, powiatowych, wojewódzkich
W sezonie zimowym za utrzymanie dróg odpowiadają ich zarządcy. Interwencje dotyczące odśnieżania dróg należy zgłaszać pod odpowiednimi numerami telefonów.
Zimowe utrzymanie drogi wojewódzkiej 977
Prowadzenie dyżurów i koordynacja zimowego utrzymania dróg wojewódzkich administrowanych przez Rejon Dróg Wojewódzkich w Tarnowie odbywa się w siedzibie Rejonu przy ul. Ostrogskich 5a. Dyżury pełnione są CAŁODOBOWO.
- telefon dyżurny ZUD:
tel. 14 6219 843, fax: 14 6211 754 wew. 24, tel. kom. 572 720 300 - telefon dyżurny ZUD w ZDW Kraków:
tel. 12 4465 855, fax: 12 6379 492, tel. kom. 609 703 392
Zimowe utrzymanie dróg powiatowych
Koordynację zimowego utrzymania dróg powiatowych prowadzi Powiatowy Zarząd Dróg w Tarnowie z siedzibą w Zgłobicach 8, 33 – 113 Zgłobice.
- telefon dyżurny: tel. kom. 501 799 432 (CAŁODOBOWO)
- tel. 14 6741 230 od poniedziałku do piątku w godz. 7:00 – 15:00
- tel. 14 6787 050 od poniedziałku do piątku w godz. 7:00 – 15:00
- koordynator zimowego utrzymania – dyrektor PZD Leszek Łątka:
14 674 12 30, 14 678 70 50
Zimowe utrzymanie dróg gminnych
Koordynację zimowego utrzymania dróg gminnych prowadzi Urząd Miejski w Tuchowie – specjalista ds. zarządzania zasobami komunalnymi gminy:
- Katarzyna Derus – Krawczyk tel. 14 6525 176 w. 18 lub 77
- Buchcice: WŁADYSŁAW HARAŃCZYK tel. 503 115 901
- Burzyn: ROPSKI WACŁAW tel. 605 961 826
- Dąbrówka Tuchowska: JAROSŁAW HUDYKA tel. 506 583 850
- Jodłówka Tuchowska: IRENEUSZ MIKOSZ tel. 507 073 736
- Karwodrza: GAWRYAŁ KAZIMIERZ tel. 696 328 610
- Lubaszowa: MARIA WIŚNIOWSKA tel. 514 777 689
- Łowczów: STANISŁAW KRUPA tel. 733 689 095
- Meszna Opacka: KAZIMIERA FURA tel. 500 718 099
- Piotrkowice: SOLAK KAZIMIERZ tel. 512 771 114
- Siedliska: URBANEK JERZY tel. 502 455 470
- Trzemesna: ŁĄCKI JERZY tel. 502 027 160
- Zabłędza: MICHAŁEK EWA tel. 696 737 563
- Tuchów Garbek: ALEKSANDER KAJMOWICZ tel. 667 495 264
- Tuchów Kielanowice: GRAŻYNA CZOP tel. 514 857 214
Przypominamy, że zgodnie z art. 5. ust 1. pkt 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach – właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie czystości i porządku przez: uprzątnięcie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości, przy czym za taki chodnik uznaje się wydzieloną część drogi publicznej służącą dla ruchu pieszego położoną bezpośrednio przy granicy nieruchomości; właściciel nieruchomości nie jest obowiązany do uprzątnięcia chodnika, na którym jest dopuszczony płatny postój lub parkowanie pojazdów samochodowych.