Edukacja na cyfrowo
15 listopada grupa uczniów Zespołu Szkół w Tuchowie pojawiła się w Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Tarnowie pod opieką nauczyciela języka angielskiego Pauliny Stachura-Buś. Celem wizyty był udział w lekcji pokazowej przeprowadzonej w ramach projektu LDC – Laboratorium Dydaktyki Cyfrowej, który jest finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS).
Realizatorami projektu są Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli oraz Stowarzyszenie „Miasto w internecie”. Projekt LDC ma na celu rozpowszechniane technologii informacyjno-komunikacyjnej (TIK) w codziennym nauczaniu, co powoduje uatrakcyjnienie lekcji nie tylko dla nauczyciela, ale przede wszystkim dla uczniów.
Uczniowie Zespołu Szkół w Tuchowie w składzie: Zuzanna Ryba, Aleksandra Sutkowska, Jan Sandecki, Karol Jambrich oraz Maciej Osika, wraz z uczniami z dwóch tarnowskich gimnazjów zgodzili się poświęcić sobotę i poddać się lekcji, do której scenariusz został opracowany przez trzech nauczycieli języka angielskiego: – Agnieszkę Filipczuk (gimnazjum nr 11 w Tarnowie), Barbarę Węgrzynek (gimnazjum nr 6 w Tarnowie) oraz Paulinę Stachurę-Buś (Zespół Szkół w Tuchowie).
Lekcja była prowadzona metodą hybrydową, tzw. blended learning, która zawierała nie tylko elementy lekcji tradycyjnej – jak metoda podawcza, ale również nowości typu prezentacja w Prezi, użycie Nearpoda czy Random Picker’a. Uczniowie z trzech różnych gimnazjów, zupełnie nie znając się nawzajem, musieli ze sobą nawiązywać interakcje w czasie ćwiczeń i zdobywać nowe informacje, co niezmiernie im się podobało.
W trakcie lekcji pokazowej obecna była grupa nauczycieli z województwa małopolskiego oraz grupa koordynatorów projektu.
Teraz kolej na lekcję otwartą w Zespole Szkół w Tuchowie. Miejmy nadzieję, że nowoczesne techniki nauczania związane z TIK-iem, na stałe zagoszczą w scenariuszach lekcji języków obcych, jak również innych przedmiotów np. geografii, matematyki czy języka polskiego i uczynią niektóre z nich nieco bardziej atrakcyjnymi niż dotychczas.
Opracowała: Paulina Stachura-Buś