Nowa stawka opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Dnia 30 grudnia 2019 roku Rada Miejska w Tuchowie podjęła uchwałę nr XVI/159/2019 w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości stawki tej opłaty.
Stawki obowiązujące od dnia 1 lutego 2020 r.
Stawka przysługuje właścicielom nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi, którzy spełniają łącznie następujące warunki:
1) złożyli oświadczenie o kompostowaniu bioodpadów stanowiących odpady komunalne w kompostowniku przydomowym w deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
2) kompostują wszystkie bioodpady stanowiące odpady komunalne w kompostowniku przydomowym,
3) wypełniają obowiązek zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny.
Dystrybucja kodów kreskowych odbędzie się w miesiącu styczniu. Mieszkańcy do czasu otrzymania kodów kreskowych mogą oddawać odpady bez naklejonego kodu kreskowego na worek.
Numer telefonu: 509 170 028
PSZOK czynny od poniedziałku do piątku w godz. 8-16, w soboty – 8-13
Odpady w PSZOK przyjmowane są wyłącznie z gospodarstw domowych objętych opłatą za gospodarowanie odpadami komunalnymi w gminie Tuchów po okazaniu kodu kreskowego o nazwie „PSZOK” otrzymanego z Urzędu Miejskiego w Tuchowie, dokumentu potwierdzającego adres zameldowania oraz potwierdzenia dokonania zapłaty opłaty za gospodarowanie odpadów komunalnych.
UWAGA! Gdy odpadów jest zbyt dużo by mogły pochodzić z gospodarstwa domowego, bądź ich rodzaj wskazuje na inne źródło pochodzenia (odpady poprodukcyjne) odmawia się ich przyjęcia na PSZOK.
TAK: – papier, tektura, tworzywa sztuczne, opakowania ze szkła bezbarwnego i kolorowego, szkło płaskie (bez zanieczyszczeń), opakowanie wielomateriałowe, z drewna, metale (w tym opakowaniowe)– opakowania zawierające pozostałości substancji niebezpiecznych
– odpady komunalne ulegające biodegradacji
– przeterminowane leki, strzykawki i igły w opakowaniach ochronnych
– chemikalia (oleje, tłuszcze, farby, detergenty, kleje, lepiszcza, żywice)
– zużyte baterie i akumulatory
– meble i inne odpady wielkogabarytowe
– odzież i tekstylia, buty (dobra odzież powinna trafić do pojemników CARITAS bądź na zbiórki na cele charytatywne)
– zużyte opony z rowerów, wózków, motorowerów, motocykli i pojazdów o dopuszczalnej masie do 3,5 t (w ilości do 8 sztuk rocznie)
– gruz betonowy i ceglany (bez limitu) NIE: – odpady zmieszane
– odpady zawierające azbest
– zmieszane odpady z budowy, remontu , demontażu, na które wymagane jest uzyskanie pozwolenia na budowę lub remont
– części samochodowe
– opony z pojazdów ciężarowych, ciągników rolniczych
– odpady nieoznaczone, bez możliwości identyfikacji
– odpady w opakowaniach cieknących
– odpady poprodukcyjne
TAK: materace, stare meble (najlepiej rozebrane na części), wyroby tapicerskie, zabawki dużych rozmiarów oraz sprzęt elektryczny i elektroniczne.
NIE: materiały budowlane po remontach, grzejniki, muszle toaletowe, okna, drzwi, duże kartony, opony samochodowe, urządzeń zasilanych benzyną (kosiarka, piła łańcuchowa itp.). Te odpady należy wywieźć na PSZOK
- żużel i popiół pochodzący z procesów spalania, w ilości nieprzekraczającej miesięcznie 2 worków o pojemności 60 litrów;
- odpady komunalne ulegające biodegradacji (bioodpady), w tym odpady zielone, za wyjątkiem gałęzi nieprzetworzonych na tzw. „zrębki” w ilości nieprzekraczającej przy jednorazowym ich odbiorze 10 worków;
- zużyte opony z rowerów, wózków, motorowerów, motocykli i pojazdów o dopuszczalnej masie do 3,5 t należy przekazywać:
1) podczas zakupu nowych w placówkach handlowych lub serwisach opon,
2) do PSZOK, w ilości nie większej niż 8 opon rocznie.
- pokój nr 01 – obsługa mieszkańców z: Tuchowa, Karwodrzy, Łowczowa, Piotrkowic, Trzemesnej, Zabłędzy- numer telefonu: 14 6525 474 wew. 10
- pokój nr 02 – obsługa mieszkańców z: Buchcic, Burzyna, Dąbrówki Tuchowskiej, Jodłówki Tuchowskiej, Lubaszowej, Mesznej Opackiej i Siedlisk – numer telefonu: 14 6525 474 wew. 11.
W przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi lub określonej w deklaracji ilości odpadów komunalnych powstających na danej nieruchomości, właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć nową deklarację w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana.
Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w zmienionej wysokości uiszcza się za miesiąc, w którym nastąpiła zmiana.
Właściciel nieruchomości nie może złożyć deklaracji zmniejszającej wysokość zobowiązania z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi za okres wsteczny. Wyjątek stanowi śmierć jednego z mieszkańców objętych deklaracją, wówczas deklarację taką należy złożyć w terminie do 6 miesięcy od dnia zaistnienia tego zdarzenia.