Skip to content Skip to left sidebar Skip to footer

Urząd Miejski w Tuchowie

Wykonano chodnik na ul. Tarnowskiej

Zakończona została budowa chodnika w Tuchowie na ul. Tarnowskiej w ciągu drogi wojewódzkiej nr 977 o łącznej długości 75 mb.

Wykonawcą prac było Przedsiębiorstwo Usługowo – Handlowe „MARTIN” Marcin Kawa z Zalasowej.

Zakres prac obejmował: roboty przygotowawcze, rozbiórkowe, ziemne, wykonanie ławy pod krawężniki i ich zamontowanie, wykonanie chodnika wraz z podbudową, zjazdów wraz z podbudową, poszerzenia jezdni wraz z podbudową, pobocza, umocnienia skarp i potoku, odwodnienie i roboty wykończeniowe.

(więcej…)

Awaria wodociągowa

Spółka Komunalna “Dorzecze Białej” Sp. z o.o. informuje, że z powodu awarii spowodowanej pracami przy budowie obwodnicy Tuchowa, występuje przerwa w dostawie wody dla mieszkańców miejscowości Tuchów, Burzyn, Piotrkowice, Karwodrza, Zabłędza  oraz mieszkańców całej gminy Ryglice.

Za utrudnienia przepraszamy.

Projekt studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Tuchów

Burmistrz Tuchowa przypomina o okresie wyłożenia do publicznego wglądu projektu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Tuchów wraz z prognozą oddziaływania na środowisko, w dniach od 27 sierpnia 2020 r. do 18 września 2020 r.

Pełna informacja w obwieszczeniu Burmistrza Tuchowa z dnia 18 sierpnia 2020 r.  

Projekt studium w wersji elektronicznej jest opublikowany w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Tuchowie oraz w Systemie Informacji Przestrzennej Gminy Tuchów: https://sip.tuchow.pl

Uwagi do projektu studium należy wnosić w nieprzekraczalnym terminie do dnia 12 października 2020 r.

Uwagi należy składać na formularzu uwag do studium (na adres: Urząd Miejski w Tuchowie, 33-170 Tuchów, ul. Rynek 1) lub elektronicznej bez konieczności opatrywania ich bezpiecznym podpisem elektronicznym, na adres e-mail: um@tuchow.pl  lub  na adres skrytki ePUAP: /nq2715lirk/skrytkaESP.  Uwaga powinna zawierać imię i nazwisko lub nazwę jednostki organizacyjnej, adres, przedmiot uwagi oraz oznaczenie nieruchomości, której dotyczy.

Utrudnienia na ul. Jana Pawła II

Informujemy, że dnia 26 sierpnia (środa) w godz. 7:00 – 18:00 na ul. Jana Pawła II w Tuchowie mogą wystąpić utrudnienia przejazdu z powodu wykonywania pierwszej warstwy nawierzchni asfaltowej.

Za utrudnienia przepraszamy. Prosimy o zachowanie ostrożności i stosowanie się do poleceń osób kierujących ruchem.

Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Tuchów – do wglądu

Burmistrz Tuchowa informuje o wyłożeniu do publicznego wglądu w dniach od 27 sierpnia 2020 r. do 18 września 2020 r. projektu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Tuchów, wraz z prognozą oddziaływania na środowisko.

Dyskusja publiczna nad projektem studium odbędzie się w dniu 17 września 2020 r. o godz. 11:30 w siedzibie Urzędu Miejskiego w Tuchowie, Ratusz, sala nr 10.

Uwagi do projektu studium można wnosić w nieprzekraczalnym terminie do dnia12 października 2020 r.

Szczegóły w obwieszczeniu Burmistrza Tuchowa znajdują się na stronach BIP urzędu.

Kody kreskowe na odpady komunalne

W związku z okresem urlopowym zgłaszanie i odbiór kodów kreskowych na odpady komunalne realizowane jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 11.30 w pok. nr 02, na parterze budynku administracyjnego przy ul. Jana Pawła II 4 (tel. 14 6525 176 wew. 11). W godzinach od 11.30 do 15.30 możliwe jest zgłaszanie zapotrzebowania na kody kreskowe w Biurze Obsługi Klienta, ratusz, pok. nr 7 osobiście lub telefoniczne 14 525 218 wew. 56, a ich odbiór dnia następnego w ustalonym ze zgłaszającym miejscu odbioru. Możliwe jest również przesłanie kodów kreskowych pocztą po uprzednim telefonicznym zgłoszeniu.

Utrudnienia na ul. Żeromskiego

Urząd Miejski w Tuchowie informuje, że dnia 17 sierpnia (poniedziałek) ul. Żeromskiego w Tuchowie będzie nieprzejezdna.

Prosimy o korzystanie z przejazdu ul. Szpitalną, Grochmala, Reymonta, Kolejowa.

Za utrudnienia przepraszamy.

Pomoc materialna dla uczniów o charakterze socjalnym 2020/2021

Stypendium szkolne

Wnioski o przyznanie stypendium należy składać w Gminnej Administracji Oświaty w Tuchowie, ul. Jana Pawła II 4, II piętro, pokój 211 w terminie od 17 sierpnia do 15 września 2020r.  a w  przypadku:

1)  słuchaczy kolegiów pracowników służb społecznych – do 15 października 2020r.

2) uczniów i słuchaczy szkół, w których zajęcia dydaktyczno-wychowawcze rozpoczynają się w pierwszym, powszednim dniu lutego – do 15 lutego 2021r.

Wyjątkowych przypadkach wniosek może być przyjęty po terminie wraz z pisemnym uzasadnieniem powodu późniejszego złożenia.

Pomoc materialna przysługuje:

– uczniom szkół publicznych, niepublicznych i niepublicznych szkół artystycznych o uprawnieniach publicznych szkół artystycznych oraz słuchaczom kolegiów pracowników służb społecznych – do czasu ukończenia kształcenia, nie dłużej jednak niż do ukończenia 24. roku życia.

– wychowankom publicznych i niepublicznych ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych – do ukończenia realizacji obowiązku nauki.

Stypendium szkolne może otrzymać uczeń znajdując się w trudnej sytuacji materialnej, wynikającej z niskich dochodów na osobę w rodzinie, w szczególności gdy w rodzinie występuje: bezrobocie, niepełnosprawność, ciężka lub długotrwała choroba, wielodzietność, brak umiejętności wypełniania funkcji opiekuńczo-wychowawczych, alkoholizm lub narkomania, a także rodzina jest niepełna lub wystąpiło zdarzenie losowe.

Miesięczna wysokość dochodu netto na osobę w rodzinie ucznia, uprawniającego do ubiegania się o stypendium szkolne nie może przekraczać kwoty 528,00 zł (art. 8 ust.1 pkt 2 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej t.j. Dz. U. 2019 poz. 1507).

Za dochód uważa się sumę miesięcznych przychodów z miesiąca poprzedzającego złożenie wniosku lub w przypadku utraty dochodu z miesiąca, w którym wniosek został złożony, bez względu na tytuł i źródło ich uzyskania, jeżeli ustawa nie stanowi inaczej, pomniejszoną o:

– miesięczne obciążenie podatkiem dochodowym od osób fizycznych;

– składki na ubezpieczenie zdrowotne określone w przepisach o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych oraz ubezpieczenia społeczne określone w odrębnych przepisach;

– kwotę alimentów świadczonych na rzecz innych osób.

Do dochodu nie wlicza się:

– jednorazowego pieniężnego świadczenia socjalnego,

– zasiłku celowego,

– pomocy materialnej mającej charakter socjalny albo motywacyjny, przyznawany na podstawie przepisów o systemie oświaty,

– wartości świadczenia w naturze,

– świadczenia przysługującego osobie bezrobotnej na podstawie przepisów o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy z tytułu wykonywania prac społecznie użytecznych,

– dochodu z powierzchni użytków rolnych poniżej 1 ha przeliczeniowego,

– świadczenia wychowawczego (tzw. „500+”).

Do wniosku należy  dołączyć następujące dokumenty (odpowiednio do sytuacji ucznia):

– zaświadczenie ze szkoły potwierdzające kontynuowanie nauki( gdy dziecko ukończyło 18 rok życia),

– dokumenty potwierdzające dochody netto z miesiąca poprzedzającego miesiąc złożenia wniosku:

  • zaświadczenie z zakładu pracy o wysokości wynagrodzenia netto,
  •  odcinek emerytury/renty lub aktualną decyzje ZUS/ KRUS o wysokości pobieranych świadczeń,
  •  oświadczenie o statusie bezrobotnego, a w przypadku pobierania zasiłku zaświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy o wysokości ewentualnych świadczeń wypłacanych przez PUP,
  •  w przypadku osób nie zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy – oświadczenie o pozostawaniu bez pracy i braku dochodów,
  •  zaświadczenie z Ośrodka Pomocy Społecznej lub oświadczenie  o wysokości wszystkich świadczeń wypłacanych przez OPS (zasiłki stałe, okresowe, świadczenia z funduszu alimentacyjnego i rodzinne, dodatki mieszkaniowe), lub można przedłożyć, decyzję OPS o w/w świadczeniu,
  •  zaświadczenie o wysokości otrzymywanego stypendium, innego niż stypendium szkolne (dotyczy studiujących do 24 roku życia),
  •  dokumenty potwierdzające dochody z działalności gospodarczej :

*  działalność opodatkowana podatkiem dochodowym od osób fizycznych na zasadach określonych w przepisach o podatku dochodowym od osób fizycznych – oświadczenie o ilości miesięcy, w którym była prowadzona działalność gospodarcza w poprzednim roku kalendarzowym oraz zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o dochodach za poprzedni rok kalendarzowy i zaświadczenie lub oświadczenie o wysokości składki zdrowotnej,

* działalność w formie zryczałtowanego podatku dochodowego – zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o formie opodatkowania, oświadczenie o osiągniętym dochodzie  oraz zaświadczenie bądź oświadczenie o opłaconych składkach na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne.

  • dokument potwierdzający wysokość otrzymywanych alimentów (wyrok sądowy, ugoda sądowa, zaświadczenie od komornika, oświadczenie),
  •  dokument potwierdzający wielkość posiadanego gospodarstwa rolnego i odcinek opłaconej składki KRUS (oświadczenie lub nakaz płatniczy za 2020 rok – wylicza się od 1ha przeliczeniowego x 308,00 zł = miesięczny dochód, pomniejszony o 1/3 kwartalnej opłaconej składki na ubezpieczenie rolnicze, co daje miesięczny dochód),
  • każdy inny dokument mogący potwierdzić wysokość dochodów, z których utrzymuje się rodzina (np. oświadczenie o wysokości dochodów uzyskanych z pracy dorywczej, itp.),

Stypendium przyznawane jest w formie refundacji poniesionych kosztów, w związku z tym istnieje konieczność przedstawienia imiennych rachunków i faktur (wystawione na wnioskodawcę) za poniesione koszty na cele edukacyjne dla ucznia. Istotne jest, aby na dowodach zakupu artykuły miały adnotację ”szkolne” lub „sportowe”. W przypadku gdy: zakupiony towar nie ma tego określenia lub nazwa artykułu jest podana symbolem, wówczas na odwrocie może potwierdzić ten fakt sprzedawca umieszczając pieczęć, opis i czytelny podpis. Poniesione koszty powinny dotyczyć roku szkolnego, w którym przyznawane jest stypendium a dowody je potwierdzające wystawione w okresie: lipiec roku bieżącego – czerwiec roku następnego.

Zasiłek szkolny

Zasiłek szkolny może być przyznany uczniowi znajdującemu się przejściowo w trudniej sytuacji materialnej z powodu zdarzenia losowego ( śmierć rodzica/opiekuna prawnego, klęska żywiołowa, nagła choroba w rodzinie ucznia, która wymaga ponoszenia zwiększonych nakładów finansowych,  kradzież z włamaniem oraz inne okoliczności losowe mające negatywny wpływ na sytuację materialną ucznia i jego proces edukacyjny). O zasiłek szkolny można ubiegać się w terminie nie dłuższym niż dwa miesiące od wystąpienia zdarzenia uzasadniającego przyznanie tego zasiłku.

Do pobrania: wniosek o stypendium szkolne/zasiłek szkolny

Rozpoczyna się długo oczekiwany remont wałów w Tuchowie

Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Krakowie w drodze przetargu zleciło wykonanie remontu wałów przeciwpowodziowych rz. Biała Tarnowska w km 0+180 – 0+220, 0+340 – 0+400, 0+590–0+630 w Tuchowie

Wykonawcą prac jest Wielobranżowy Zakład Produkcyjno-Usługowy Krzysztof Tomala z Mikluszowic.

Ulica Jana Pawła II zamknięta na czas remontu

W związku z planowanym remontem nawierzchni, ulica Jana Pawła II w Tuchowie w dniu 13 sierpnia br. (czwartek) zostanie zamknięta. Przypominamy, że zadanie to realizowane jest w ramach Funduszu Dróg Samorządowych. W związku z wystąpieniem utrudnień w komunikacji prosimy o wyrozumiałość.